beccasblogg-

Direktlänk till inlägg 18 juni 2014

dålig balans på fel häst?

Av Becca - 18 juni 2014 00:16

okay, jag är van vid en bred enorm rygg. AAningen halkig men man sitter bra...nu sätts jag på en ultra halkig och smal rygg och förväntas "plocka äpplen"?! Ponny ryggar är faktiskt inte sååå sköna. Gosiga häst ryggar är skonsammare mot arslet! Ajja. Får ett sms där malin försöker dra med mig ner till stallet.  Asså... nej... tillslut rycks dörren upp och malins röst ekar genom huset.  Fuck... bara att hugga påsen med ridkläder och sätta sig i bilen då?! Får tack och lov rida i en barbacka padd. THANK GOD! Först i paddocken. Malin leder och jag får bara hålla ii mig i manen."Ta på hans ena öra!" Uhm... "TA PÅ ÖRAT!!" Gaah! Duttar fingrarna på russets svarta öra. Tur man e lång med långa armar ! "Plocka äpplen och tänk att du är ett träd med rötterna lååångt nere i marken!" Haha ja okay! "Plocka upp godiset från marken!" Och va fan gör dom på marken!!? "Nån jävel tappade dom! Ta upp dom da!!!" Betyydligt svårare... i fältsits äver ett par bommar. Fältsits utan stigbyglar?! Njaaaa.... ajja kånner mig som en komlett idiot där jag sitter framlutad över hästens hals och försöker få arslet ur sätet. Slutar bara med att jag putar med den istället ;) "Blunda!" Helst inte tack... "BLUNDA!" jajja

 Vi rider in i några hagar och jag satt bara där och hoppades att ingen skulle komma ut och se oss... vi klarade oss! Malin försökte desperat ljuga för mig och säga att vi var djuupt inne i skogen på en upptrampade heeemlig stig. Hmm, konstigt att jag hör fläkten från stallet då? Ajja vi rider runt lite och malin försöker förgäves virra bort mig eftersom jag fortfarande blundar... sorry, jag är van att klampa i skogen och virra bort mig så jag har ett fint lokalsinne om jag bara får tänka lite. Herregud, jag är fan född i en skog! (Nää...kanske gjord men inte född) skoter kör man ju så man har ju som koll ;) 

Får äntligen tillåtelse att öppna ögonen och förstår på sekunden vars vi är.. 

Känns gryyymt bra att ha ridit igen!! 

Kram, bilder kommer i morgon♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Becca - 30 januari 2015 19:50

Ja du, bloggen. Mycket har hänt sedan år 2012 (tror jag att det var..) men nu... går vi skillda vägar. Vet inte hur många gånger jag bara hammrat ner fingrarna ner i tangenterna med tårarna strömmandes ner för kinder. Jag vet inte heller hur många...

Av Becca - 29 januari 2015 21:31

Yes, hello. Please help me. Mina ridande vänner, nej men asså. *suck* Ni som verkligen rider hästar. Nivet, de som säger gnägg. ANYWAAAYS, barbacka sadlar /bomlösa sadlar i typ western stil. Vet ni vars man kan få tag i en sån? Typ 500kr... ? ...

Av Becca - 29 januari 2015 00:05

Du drömmer om kärlek, din dumma jävla idiot. Det kommer att komma, sure, men hen kommer inte komma flygandes i och med att du lämnat Villis. Det kommer att komma MÅNGA fler tårfyllda och kalla nätter där det finns absolut INGEN att krypa tätt inti...

Av Becca - 28 januari 2015 14:06

Rosor är röda, Violer är viol, Clara är sjuk, Jag är likaså. ...

Av Becca - 27 januari 2015 10:35


Din jävel, du är sjuk och jag är ensam. VÄNTA! JAG HAR DET HÄR!! Rosor är röda, Violer är viol, Du är sjuk, Världen är grå. I made a FUCKING POEM FOR YOU MY DEAR LADY!! Kram och krya på dig, din lilla svamp. ...

Becca

Hej och välkommen!

Lever i Norrland och har hästar som hobby!

Läs mer om mig i inläggen ;D

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vilket tema på nya headern?
 Hästar
 Romantik
 Lantligt
 "Djup"
 "Dikter"
 Poems ^^

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards